søndag 17. juli 2011

Trening på tur

Opprinnelig publisert av Inger 21. mars 2010 på "Kevins blogg".

Ble så inspirert av innlegget om Diezels framgang på Siljes Sennenspranget-blogg at jeg fant ut at det var på tide å trene litt lydighet med Kevin igjen. Var flink til jevnlige økter rett etter at vi var på kurs. Men har dabba litt av. Så i dag trena vi på å gå løs på tur, sitt og bli, ligg og bli, samt innkalling.


Sitt og bli. Jeg ber han sitte, går unna og går tilbake og belønner. Det at han på dette bildet ikke ser på meg (kontakt, kontakt, kontakt) skyldes selvsagt bare at han poserer for kamera - ikke at han syns jeg brukte litt lang tid og har begynt å speide lengselsfullt etter fugler..


 Innkalling. Der har det vært bra med framgang det siste året. Begynte med å ta han inn på innkalling fra sittende (som i øvelsen over). Nå har vi avansert. Jeg lar'n løpe fritt, roper på'n - og han kommer faktisk fra lang avstand. Moro! (Men tør ikke gjøre det i nærheten av bilveier, for det hender jo han finner på en artigere omvei enn å komme rett til meg..)


Innkalling fullført. Klar for godbit. Fornøyd med dagens økt. (Selv om det ble et par omveier, som nevnt over..) Motivert til å trene mer.

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar